Soovid luua e-poodi, kuid ei tea, kuidas seda teha? E-kaubanduse baaskursus on intensiivne koolitusprogramm, mis annab teadmised alates e-poe loomisest kuni selle turundamiseni. Kursus koosneb 3 moodulist ja 6 koolituspäevast, kokku 36 akadeemilist tundi.

KANDIDEERIMINE ON LÕPPENUD!

SIHTGRUPP: ettevõtjad, kes plaanivad oma toodete/teenuste müügiks luua e-poe, kuid puuduvad tehnilised oskused sellega alustamiseks.
 TOIMUMISAEG JA -KOHT: veebiplatvorm Zoom. Toimumisaeg: 31.05; 01.06; 10.-11.06; 15.-16.06.2021 kell 10-16:00
OSALUSTASU: 133 EUR

Koolitusel osalemist käsitletakse ettevõtete puhul vähese tähtsusega riigiabina (VTA). Vaata täpsemat infot siit: https://www.rahandusministeerium.ee/et/riigiabi

Õppekava kirjeldus

I moodul: E-POE LOOMINE: 31.05-01.06; 10.06.2021

Osa 1: Sissejuhatus e-poe loomisesse, 31. mai kell 10-16:00
Koolitaja: Timo Porval

  • Kellele e-pood sobib ning mis plussid sellel on?
  • Olulised asjad, millele enne e-poe looma hakkamist üldse mõelda
  • Ise tegemise, vabakutselise ja agentuuri kasutamise plussid ja miinused
  • Mis funktsioonid e-poel peaks olema?
  • Kuidas muuta oma e-pood kliendile usaldusväärseks
  • Kuidas valida omale tiim, et ise läbi ei põleks.
  • Kuidas koostada kohe alguses reaalne eelarve ning ajakava
  • Kuidas luurata konkurentide järgi ja mis infot koguda
  • Turunduskanalid, mis e-poe omanik peab tundma nagu 5-te sõrme.

Osa 2: E-poe platvormide ülevaade ja e-poe loomine WooCommerce põhjal, 01. juuni kell 10-16:00
Koolitaja: Priit Kallas

  • Enamlevinud e-poe platvormide ülevaade: Magento, Voog, Shopify jt koos nende võimalikest tarkvaradest.
  • Kõik, mida pead teadma e-poe üles seadmiseks ja müügiga alustamiseks.
  • Millised funktsioonid on e-poes vajalikud ja milliseid mooduleid saab erinevate funktsioonide lahendamiseks kasutada?
  • Sooduskoodide kasutamine, lojaalsusprogrammi loomine, kirjad ostukorvi hüljanud kasutajatele.
  • Google Analyticsi kasutamine ja e-commerce trackeri seadistamine
  • Facebooki Pixeli kasutusele võtmine
  • SEO plugina kasutamine ja e-poe optimeerimine
  • Remarketingi kasutamine külastajate tagasi toomiseks e-poodi

Osa 3: Märksõnade analüüs ja otsingumootoritele optimeerimine (sh e-poe struktuuri
loomine ja sisu loomine), 10. juuni kell 10-16:00
Koolitaja: Priit Kallas

  • Põhitõed, millest oleneb positsioon otsimootoris;
  • Märksõnade analüüs, milliseid märksõnu sinu sihtgrupp kasutab;
  • Veebilehe elementide tehniline optimeerimine otsingumootoritele;
  • Mobiilse veebi optimeerimine;
  • Sisu tähtsus ja maht kodulehe optimeerimisel;
  • Linkimine veebilehe sisuosade vahel;
  • Lingid teistelt veebilehtedelt ja sotsiaalmeediast
  • Töövahendid otsimootoritele optimeerimiseks.
II moodul: DIGITURUNDUS: 11.06; 15.06.2021

Osa 1: Google Ads otsingureklaami seadistamine ja Google Analyticsi kasutamine, 11. juuni kell 10-16:00
Koolitaja: Priit Kallas

  • Konto loomine ja seadistamine.
  • Google Ads otsingureklaami toimimispõhimõtted ja seaded: kvaliteediskoor, kliki hindade ja eelarve valikud.
  • Google Ads otsingureklaami seadistamine, sh reklaamilaiendid ja hea reklaamteksti koostamine.
  • Tulemuste ja statistika analüüs Google Analyticsiga.

Osa 2: E-poe turundus Facebookis, Instagramis, 15. juuni kell 10-16:00
Koolitaja: Priit Kallas

  • Kuidas luua tõhus sisustrateegia ning pakkuda sihtgrupile väärtust?
  • Kuidas hoida olemasolevad fännid aktiivsena ja see müügiks pöörata?
  • Kuidas teha häid postitusi?
  • Mida tähendab EdgeRank?
  • Kuidas teha Facebooki reklaame, mis toovad tulemusi?
  • Facebooki Pixel ja remarketing.
  • Kuidas luua tulemuslik Facebooki kampaania?
  • Mõõtmine ja tulemused Facebookis ning Google Analyticsiga seotud Facebooki statistika.
III moodul: TRANSPORT JA LOGISTIKA. SEADUSANDLUS: 16.06.2021

Osa 1: transpordi ja logistika korraldamine. Seadusandlus, 16. juuni kell 10-16:00
Koolitaja: Signe Kõiv

  • Transpordi ja logistika korraldamine e-kaubanduses.
  • Lepingud kliendiga e-kaubanduses, tarbija õigused.
  • Isikuandmete töötlemine e-kaubanduses.
  • Müük Eestis, EL ja kolmandates riikides, käibemaksuga maksustamine.
  • Klienditeeninduse head tavad e-poes.

Koolitajate tutvustus

Timo Porval

Timo Porval on Lavii Marketing OÜ turundusstrateeg. Timo on internetiturunduse entusiast, kellele meeldib mõelda projektide suurt pilti ja seda, kuidas kliendi ärile sellest võimalikult palju tulu tuleks. Turundusideedes keskendub ta alati suurele kasutajate kasule. Lemmikteemad, millega kliente digiagentuuris aidata, on digiturunduse strateegia, veebilehtede tulemuslikkuse parandamine ja müügimudelite leidmine.

Timo Porval viib läbi koolitusprogrammi päeva "Sissejuhatus e-poe loomisesse".

Priit Kallas

Priit Kallas on Dreamgrow digiagentuuri asutaja ja strateeg. Ta tegeleb internetiturundusega aastast 1996. Priidu igapäeva töö on panna veebilehed kasumit tooma. SEO, sisuturundus, Facebooki ja Google reklaamid, analüütika, on tegevused, millega ta pidevalt kokku puutub.

Oma karjääri jooksul on ta teinud koostööd mitmete Eesti tippbrändidega nagu Telia, Nordea, EAS, Eesti Energia, If Kindlustus, Peugeot, Postimees, Tartu Ülikool ja paljud teised. Tema käe alt on läbi käinud kampaaniad, mis on suunatud nii Eestisse kui ka välisriikidesse Euroopas ja Ameerikas. Priit on EASi ja Loomeinkubaatori ärimentor.

Lisaks praktilisele tööle klientide ja oma ettevõtete turundamisel on Priit viimase 15 aasta jooksul koolitanud tuhandeid turundajaid rohkem kui 500 koolituse, töötoa ja konverentsi ettekandega.

Priit avaldanud üle 1500 artikli, video ja podcasti. Seda materjali on lugenud, kuulanud ja vaadanud üle 11 miljoni inimese nii Eestis kui maailmas.

Priit on ka Äripäeva raadio saatejuht ja toob teieni Eesti turundajate kogemusi saates "Digiturunduse praktikum."

E-kaubanduse baaskursusel viib Priit läbi järgmiseid koolituspäevi:

  • E-poe platvormide ülevaade ja e-poe loomine WooCommerce põhjal,
  • Märksõnade analüüs ja otsingumootoritele optimeerimine (sh e-poe struktuuri
    loomine ja sisu loomine),
  • Google Ads otsingureklaami seadistamine ja Google Analyticsi kasutamine,
  • E-poe turundus Facebookis, Instagramis.

 

Signe Kõiv

Signe Kõiv on e-kaubandusega tegelenud 2006. aastast, kui asutas oma ettevõtte E Butiik OÜ.  Ta avas 2008. aastal naisterõivaste e-poe E-Butiik, mis tegutses 2014. aastani, kuniks astus E-kaubanduse Liidu juhatusse. Juhatuse ettepanekul sai 2015. aastal minust liidu tegevjuht, kus muuhulgas korraldas ta e-kauplejatele konverentse ja seminare, koostöös Tallinna Tööstushariduskeskusega ja Tartu Kutsehariduskeskusega töötas Signe välja e-kaubanduse spetsialisti õppeprogrammi ning 2017/2018. õppeaastal oli ta e-kaubanduse aine külalislektoriks ja eksamineerijaks. Aastatel 2016-2018 olin Äripäeva kasutajasõbraliku e-poe konkursi žüriis ja sain hea ülevaate, mis on eeskujuliku e-poe edutegurid. 

E-kaubanduse baaskursusel viib Signe läbi koolituspäeva transpordi ja logistika korraldamisest ning seadusandlusest.

Õpiväljundid

Koolitusprogrammi läbinud ettevõtja saab koolituselt esmase teadmise tööriistadest, mida kasutada e-poe loomisel ning oskab teha e-poe WooCommerce rakenduse abil.

Lisaks saab teadmised digiturundusest e-kaubanduses: kuidas turundada enda e-poodi, kuidas reklaame seadistada ja tulemusi mõõta. Samuti saab programmist ülevaate e-kaubanduse logistika korraldamiseks ning seadustest, mida iga e-kaupleja peab järgima.

Koolituse edukalt läbinud osalejad saavad ka vastava tunnistuse, mis tõendab osalemist programmis.

Majandustegevusteade täiskasvanute täienduskoolituse korraldamise kohta: 220222