Sotsiaalmeedia kanalid on muutunud üheks olulisemaks vahendiks ettevõtte turundamisel. Kuidas aga Facebookis ja Instagramis välja paista, arvestades seda, et tasuta postituste levik on üha piiratum? Üks võimalik lahendus on hästi läbimõeldud ja õigesti sihitud sotsiaalmeedia reklaam, mis aitab väiksema ajakuluga saavutada suuremaid tulemusi ja kontrollida üsna täpselt, kellele ja kuidas oma sõnumeid suunata.

Tasuta sotsiaalmeedia vs sotsiaalmeedia reklaam

Alustaval ettevõtjal on valida paljude erinevate kanalite vahel, kustkaudu oma äri turundada. Sotsiaalmeedia kasuks räägib see, et seal on võimalik suhteliselt soodsalt alustada, soovi korral esialgu kasvõi ainult iseenda aega panustades. Seda aga mitte kauaks.

Tasuta oma ettevõtte ajajoont täites pead sa postitama peaaegu iga päev ja sa ei saa mõjutada sihtgruppi, kes sinu postitust näevad. Lisaks on tasuta postituse eluiga suhteliselt lühike, 1-2 päeva, sealt edasi ta enam ei levi.

Tasuline sotsiaalmeedia reklaam seevastu lubab sul endal otsustada, kui pika perioodi jooksul sa oma reklaami näitad ja kelleni see täpsemalt jõuab. Kokkuvõttes ei pea sa sotsiaalmeediasse tootma nii palju sisu, vaid saad ühte ja sama reklaami kasutada pikemalt.

Õige sõnum õigel ajal ja õiges kohas

Selleks, et sotsiaalmeedia reklaam töötaks, on tähtis tunda läbi ja lõhki oma toodet ja sihtgruppi, keda sa oma toodete ja teenustega tahad kõnetada. Oluline on ka teada saada, millistes kanalites nad aega veedavad ja millisel ajal.

Sotsiaalmeedia reklaam ei tähenda, et peaksid tingimata näitama kõigile ühesugust sisu. Võimalik on panna tööle personaliseeritud reklaamid, mis lähtuvad sellest, millist huvi inimene on üles näidanud. Näiteks kui inimene loeb sinu veebilehel mõnda blogipostitust, saad talle Facebookis või Instagramis hakata näitama reklaame neist toodetest, mis kirjatükiga seonduvad. Või siis kui inimene on vaadanud e-poes juba mõnda konkreetsemat toodet, saad talle sotsiaalmeedia reklaamide abil juurde kuvada, mida kasulikku ta sellest tootest saab või siis mida teised kasutajad sellest tootest on arvanud.

Meeldetuletused ostukorvi hüljanud klientidele

Kui traditsioonilises kaubanduses toimub ostmine füüsiliselt kaupluses koha peal ja ostu katkijätmine on suhteliselt harv juhus, siis internetimaailmas on tähelepanu hajuv ja segajaid palju, mistõttu esineb ka ostukorvi hülgamist sagedamini.

Ostuprotsessi poolelijätnud klientide puhul on sotsiaalmeedia reklaam väga tõhus viis enese viisakaks meeldetuletamiseks. Näiteks kui sul on kodulehele seadistatud selline nutikas asi nagu Facebook Pixel, saad Facebooki abil käima panna remarketing reklaamid, mis tuletavad kliendile meelde tooteid, mida ta vaatas või mida ostukorvi lisas, kuid ostmata jättis, et tal oleks hiljem lihtne need uuesti üles korjata ja ost ära vormistada.

Üks võimalus müügitulemuste kasvatamiseks on ka kordusostude suurendamine, mida saab samuti sotsiaalmeedia reklaamide abil edukalt mõjutada. Kui inimene ostis sult mõne toote, siis suure tõenäosusega saab see tal mingi aeg otsa või soovib ta midagi sarnast lisaks. Mõtle läbi, kuidas säilitad kliendiga sidet pärast müügitoimingut. Kas hoiad teda asjadega kursis läbi sotsiaalmeedia reklaamide või siis teed näiteks e-maili turundust, mis on samuti hea ja kasulik meeldetuletusvahend.

Sotsiaalmeedia reklaam aitab kanda kinnitada ka välisriigis

Sotsiaalmeedia reklaami saab seadistada jooksma mistahes riigis. See ei tähenda muidugi, et peaksid kohe terve maailma ühekorraga ette võtma. Liikudes oma toodetega Eestist välja, on kasulik oma reklaamid suunata esialgu ühte konkreetsesse piirkonda ja isegi mitte tervesse riiki. Näiteks Saksamaa on nii suur, et sa ei suuda kunagi seal ühekorraga kanda kinnitada. Alusta ühest keskmise suurusega linnast. Seejärel liigu edasi. Appi võid võtta ka mõne brändisaadiku, kes saab aidata suurendada brändi usaldusväärsust ja näidata, et sinu toode on ka päriselt nii hea, nagu sa seda koduleheküljel oled reklaaminud.

Kõike eelnevat arvesse võttes võib julgelt öelda, et sotsiaalmeedia reklaam on tänapäeva turundusmaailmas kulu-tulu suhte poolest üks nutikamaid lahendusi, kuidas e-pood või mistahes muus valdkonnas tegutsev ettevõte oma äri saab kasvatada. Kui oled alles alustav ettevõtja ja sul on palju aega, siis võid esialgu panustada sotsiaalmeedia tasuta postitustele, kuid pea meeles, et müügis sa sellest pikalt sõltuma jääda ei saa. Võrreldes tasuta postitustega on sotsiaalmeedia reklaam oluliselt kitsam, kontsentreeritum ja tõhusam ning selle pikaajalised tulemused toodavad sulle ka pikaajalisemat kasu.

81 konsultanti
üle Eesti

35 000+ nõustamist

ettevõtjatele ja vabaühendustele

15 keskust

üle Eesti