Kodulehe optimeerimine ehk SEO on oluline osa digiturundusest ja ilma selleta ei saa üle ega ümber ükski ettevõtja. SEO kujutab endast kõiki tegevusi, mis on selleks, et sinu kodulehekülg tuleks otsingumootorites välja. See hõlmab endas nii märksõnade ja konkurentide analüüsi kui ka veebitekstide kirjutamist, linkide ehitamist ja ka erinevaid tehnilisi veebilehe töid. 

SEO on pikaajaline tegevus, millega peab jooksvalt tegelema ja paljud asjad on teostatavad ka alustavale ettevõtjale ise. Eesti kogenuim SEO spetsialist Raido Tamar jagab 5 nõuannet, mis igas alustav ettevõtja võiks arvesse võtta.

kodulehe optimeerine ehk SEO alustavale ettevõtjale

1. Kas tead mida sinu kliendid otsivad?

Alustuseks on oluline teada saada, mida inimesed päriselt otsivad sinu toote või teenuse kohta. Selle mõistmiseks aitab märksõnade analüüsi teostamine.

Märksõnade analüüsi teostamiseks on mitmeid võimalusi: tellida professionaalse SEO spetsialisti käest või teostada see ise. Keerulisemate valdkondade puhul tasub SEO märksõnade analüüs sisse tellida või vähemalt konsulteerida professionaaliga.

Kui otsustad teostada analüüsi ise, siis alusta guugeldamisest ning vaadata, milliste valdkonnaga seotud märksõnadega konkurentide lehed esile tulevad. Samuti näitab Google oma otsingutulemustes seotud märksõnu, mis aitavad sind edasi. Heaks SEO tööriistaks märksõnade leidmiseks on KWFinder ja Ahrefs.com. Tegemist on küll tasuliste tööriistadega, aga väärt investeeringut, et neid 1 või 2 kuud kasutada (tööriistadel on ka prooviperioodid).

2. Mõtle läbi lehe struktuur

Lehe struktuur tasub põhjalikult läbi mõelda, et see oleks loogiline ning muudaks kliendi jaoks lehel oleva info kiirelt leitavaks. See on oluline nii kliendi kasutajamugavuse poolelt kui ka Google’i jaoks lehe arusaadavaks muutmiseks. Samuti tasub meeles pidada seda, et mida kergemini klient sinu kodulehe või e-poe sisu, kategooriate või toodeteni jõuab, seda kõrgemalt tihtipeale Google e-poes vastavat leheosa ka hindab, sest sisu on struktuuris paremini välja toodud.

Kokkuvõttes, lehe struktuur tuleb läbimõeldult optimeerida, et see toetaks kogu SEO tegevust. Selleks tuleb analüüsida, kuidas teostada lehe sisene viitamine, et toetada optimeerimiseks just tähtsamaid lehti, ning üle vaadata, kuidas on lahendatud menüü ja tekstides viitamine. 

3. Kirjuta sisu

Veebilehtede ja sh e-poodide kvaliteetne sisu muutub aina olulisemaks. Umbes pooled Eestis tegutsevatest suurtest e-poodidest loovad kasulikku sisu kliendile erinevate nõuannete või blogi kaudu. Küllaga on unikaalne sisu oluline nii kliendi kui ka Google’i jaoks.

Kirjuta enda veebilehel sellest, mida klient teada soovid. Selleks, et seda mõista, aitab sind teostatud märksõnade analüüs kui ka erinevad kliendi uuringud. Loo veebilehel sisu selle kohta, mida inimesed otsivad. Kogu sisuloome juures tasub arvestada märksõnade analüüsi tulemusi kui ka kogu SEO strateegiat, et luua optimeeritud sisu, mis toetab Google’i paremat positsioonide saavutamist.

4. Pööra tähelepanu välistele viidetele ja teosta konkurentide analüüs

Välised viited ehk teistelt lehtedel saadud lingid on iga kodulehe kui ka e-poe suunas on väga olulisel kohal Google’i algoritmis. 

Väliste viidete puhul on olulised kolm faktorit: lehe autoriteetsus, asjakohasus ning usaldusväärsus. 

Mida autoriteetsem leht sinu kodulehele suunab, seda kõrgemalt hindab seda Google’i robot ning seetõttu tõuseb ka veebilehe positsioon otsingutulemustes. 

Asjakohasuse ja relevantsuse osas mängib rolli teema ning valdkond. Mõni suur väljaanne võib küll autoriteetne leht olla, kuid näiteks mototehnika valdkonnas on tõenäoliselt olulisem olla viidatud motoväljaannete poolt. Usaldusväärsuse all mõistetakse viitava lehe kvaliteeti: kas ja kui palju on seal katkiseid linke, millal ja kui tihti on sisu uuendatud jne.

Väliste viidete saamiseks on mitmeid võimalusi: tee koostööd teiste ettevõtete ja partneritega ning palu neilt enda veebilehe suunas viiteid. Samuti saab alati paluda viidet väljaandelt, kelle jaoks oled arvamust avaldanud, kommentaare jaganud.

5. Paigalda Google Search Console

Google Search Console on Google’i tasuta tööriist, mis aitab sul mõista, kuidas Google näeb sinu veebilehte. See omakorda aitab sul paika panna tegevused, mis aiatavad saavutada paremaid positsioone Google’i otsingumootoris. Google Search Console aitab tuvastada mitmeid tehnilisi probleeme sinu kodulehel, mis takistavad paremate otsingu tulemuste saavutamist: tööriista abiga saad kontrollida, kas veebileht on ikka indekseeritud ja millised tehnilised probleemid võivad ilmneda Google’il sinu lehelt informatsiooni kogumisel.

Lisaks tehnilisele poolele saab tööriista abiga saad analüüsida, kui sageli on Google’i otsingutulemustes sinu veebilehte näidatud, missugustele otsinguvastetele ning kui palju veebilehele suundumiseks on otsingutulemustel klikitud jpm. 

Kõik need andmed aitavad palneerida järgnevaid SEO tegevusi ja saavutada üha paremaid tulemusi otsingumootori tulemustes.