Google on maailma suurim otsingumootor, mis ühtlasi pakub ettevõtetele suurepärast reklaamimisvõimalust. Et raha aga mitte asjatult tuulde loopida, siis tuleb teada põhimõtteid, kuidas Google reklaam töötab, samuti on kasulik järgida neid praktilisi soovitusi, mis reklaamide efektiivsust tõstavad.

Soovitusi jagab ePPC asutaja Karl Pae.

1. Sihi oma reklaamid päringutele, mille raames on inimesed reklaamidele kõige vastuvõtlikumad

Laias laastus jagunevad Google otsingud kolmeks. Suurema osa neist moodustavad informatiivsed päringud, teine suur hulk päringuid on seotud navigeerimisega – näiteks inimene tahab minna panka, aga selle asemel, et minna otse panga kodulehele, ta googeldab seda. Kolmanda osa päringutest moodustavad otsingud, millega otsitakse lahendust mingile konkreetsele probleemile. Just viimaste puhul on inimesed reklaamidele kõige vastuvõtlikumad.

2. Märksõnade valikul alusta kõige olulisemast

Google Ads lubab seadistada reklaami jooksma üheaegselt paljude märksõnadega, mis on kahtlemata suur ahvatlus. Tegelikult tasub aga alustada vaid paarist konkreetsest sõnast, mis sinu äriga kõige rohkem seonduvad. Kuna Google võtab raha iga kliki eest, siis alustades liiga laia märksõnade komplektiga, võib see kogueelarve kiirelt lõhki lüüa, seda eriti juhul, kui eelarve on piiratud. Kui oled paari märksõnaga saanud kinnitust, et reklaam tõepoolest toimib ja tulemused on head, siis saad märksõnu alati juurde lisada.

3. Mida suurem keel, seda täpsemad märksõnad pead valima

Mida suurem on keel, seda rohkem on internetis sellekeelset sisu ja seda suurema tõenäosusega inimesed eeldavad, et nad leiavad internetist oma otsingule üsnagi täpse vaste. Kui eesti keeles otsitakse suhteliselt lühikesi ja üldsõnalisi fraase, siis näiteks inglise keeles ühesõnalisi otsinguid praktiliselt ei eksisteeri. Märksõna peab olema piisavalt täpne, et see annaks edasi ka tooteomadusi ning välistaks samal ajal reklaami näitamise juhtudel, mis kohe kindlasti tulemust ei too.

4. Katseta ka kitsamate märksõna vastete tüüpidega

Lisaks tavalisele laiale märksõnale tasub katsetada ka kitsamaid märksõna tüüpe nagu „fraasi vaste“ ja [täpne vaste]. Fraasi vaste puhul näidatakse sinu reklaami siis, kui otsingus sisaldub sinu poolt etteantud fraas. Näiteks kui sinu reklaam on seadistatud märksõnale „Google reklaam“ ja keegi kirjutab otsingulahtrisse „tasuta Google reklaam“, siis näidatakse sinu reklaami ka temale.

Täpse vaste puhul kuvatakse sinu reklaami vaid juhul, kui inimene otsib täpselt sedasama fraasi. Näiteks kui oled valinud märksõna „ilusalong Tartus“, siis näidatakse sinu reklaami vaid neile inimestele, kes täpselt sellise fraasi otsingulahtrisse kirjutavad ja sinna ette ega taha midagi rohkem ei lisa. Täpse fraasi kasutamine eeldab, et oled väga hästi kursis, mida ja kuidas inimesed sinu valdkonnas otsivad. Muul juhul võid kergesti välistada päringud, mis tegelikult oleksid võinud klikke juurde tuua.

5. Proovi enda valitud märksõnu googeldada

Google otsingumootor on ka ise väga hea märksõnade otsimise ja analüüsimise allikas. Sealt saab inspiratsiooni nii uuteks märksõnadeks kui ka ideid sõnade osas, mida tasub oma märksõnades piirata. Palju kasulikku saad teada Autocomplete funktsiooniga – sealt näed ära, mida teised on otsinud. Kerides otsingutulemuste lehel allapoole, pakub Google veel teisigi sama märksõnaga seotud otsinguid. Kui aga näed, et tulemused, mis otsinguga välja tulevad, ei ole üldse sinu toote või teenusega seotud, siis võibolla ei ole see päris õige märksõna, mida sa kasutad. Sel juhul proovi veel, et leida õiged valikud.

6. Lisa negatiivsed märksõnad

Üks oluline osa, mis Google reklaami seadistamisel sageli tähelepanuta jääb, on negatiivsete märksõnade lisamine. Negatiivsed märksõnad annavad Google´ile mõista, milliste sõnadega sa kohe kindlasti ei taha oma reklaami näidata. Enamikel juhtudel tasub välistada sellised sõnad nagu „tasuta“ või „odav“, sõltuvalt valdkonnast võivad need sõnad olla natuke erinevad. Negatiivsete märksõnade välistamine aitab ka reklaami paremini optimeerida, mis kokkuvõttes vähendab iga kliki eest makstavat tasu.

7. Kui sul on e-pood turgudel, kus on kasutusel Google Shopping, siis kasuta seda

Google Shopping ei ole Eestis ja Baltikumis veel kättesaadav, kuid riikides, kus seda kasutatakse, on see vältimatu abiline. Näiteks USA-s ja UK-s toob Google Shopping ligi 80% e-poodide liiklusest. Google Shopping kasutamiseks tuleb Google´isse üles laadida tabel oma toodetest. Tooteid kuvatakse tooteinformatsiooni põhjal, seepärast on tähtis jälgida, mida sa sinna kirjutad.

8. Jälgi, kus sinu reklaami näidatakse

Kui sihtida Google reklaamidega ainult Eesti turgu, siis on asi üpriski lihtne. Sihtides aga mitut turgu korraga, peab olema ettevaatlik ja pidevalt jälgima, kust regioonist reklaamidele klikitakse. Odav klikihind võib olla petlik, sest klikid võivad tulla riikidest, kuhu sa tegelikult oma reklaami ei suunanud. Mõelda tasub ka seda, kui suurelt üldse oma reklaame sihtida. Vahel ei pruugi ka terve riigi sihtimine korraga olla tulemuslik ja oluliselt efektiivsem on valida hoopis mõni konkreetne maakond või regioon.

9. Kõige selle juures ära unusta tulemuste mõõtmist

Tulemuste mõõtmine on digiturunduses üks tähtsamaid asju, et aru saada, kas üks või teine tegevus ka päriselt ettevõttele kasu toob. Google Ads enda keskkonnast saab üsna täpselt vaadata, kuidas sinu reklaamidel läheb. Näiteks otsinguterminite raport näitab ära kõik otsingud, mida inimesed tegid ja mille peale sinu reklaami näidati. Seda raportit tuleks jälgida regulaarselt. Kasulik on Google Ads ära siduda ka Google Analytics kontoga, et näha, kui palju müüke tuli ühe või teise sõna pealt või ühest või teisest riigist.

 

Kui Google reklaam sulle täpsemalt huvi pakub, siis Google`il on tasuta e-õppekeskkond, kus saab oma oskusi täiendada: https://skillshop.withgoogle.com

81 konsultanti
üle Eesti

35 000+ nõustamist

ettevõtjatele ja vabaühendustele

15 keskust

üle Eesti