Sul on äriidee, aga ei tea, kuidas edasi minna? Alustav ettevõtja seisab silmitsi paljude teemade ja probleemidega. Kõik on aga õpitav ning iga alustaja saab omandada baasteadmised, osaledes koolitustel. Kõikidel Järvamaa huvilistel on võimalus kandideerida juba 29.04.-27.05.2021 vahemikus toimuvale alustava ettevõtja baaskoolitusele ja viia ellu enda unistused!

Alustava ettevõtja baaskoolitus Järvamaa huvilistele:

Aeg: 29.-30. aprill; 06.-07. mai; 20.-21. mai; 27. mai. 2021

Koht: veebiplatvorm Zoom

Maksumus: 25 eurot

 

Koolitusel läbitavad teemad annavad baasteadmised, mis aitavad ennetada läbikukkumist ning suunavad süsteemsele lähenemisele iga alustava ettevõtja. Programmi üks koolitajatest ja Viljandimaa Arenduskeskuse juhataja Elmo Puidet toob välja kolm peamist teemat koos lahendustega, mille taha alustav ettevõtja võib takerduda.

1. Eesmärkide püstitamine ja tegevusplaani koostamine

Tihti eksitakse tähtaegade, mõõdetava tulemuse ja realistlikkuse osas, sellest tulenevalt võidakse pettuda tulemustes või hirmutatakse end ette ära valedel põhjustel.

  • Nõuanne 1. Esmasel tähtaegade määramisel pea nõu mõne äris kogenumaga, näiteks saab selliste küsimustega pöörduda Järvamaa Arenduskeskuse ettevõtluskonsultandi või mõne hea ettevõtjast tuttava poole.
  • Nõuanne 2. Mõõtmise kuldreegel ütleb, et mida mõõdad, seda saad, seega – mõõda pigem kasumit ja kasumlikkust kui käivet, mõõda kordusostu tegevate klientide arvu ja hoolitse nende eest rohkem kui ühekordsete eest. Vaata üle, mis sinu ärile kõige olulisem on, ja kujunda mõõdik vastavalt sellele.
  • Nõuanne 3. Realistlikkusest arusaamiseks võiks teha mõne väikse katse – proovida oma toodet toota ja müüa või teha eelmüüki/eelpakkumist, et kontrollida pakutava sobivust turule.
2. Turundus ja müük

See on valdkond, milles tuleb kasuks julgus ja loovus! Kui turunduse ja müügiga üldse ei tegele, siis tulemuseks on see, et suurepärasest teenusest või tootest ei saa keegi kunagi teada.

Alustajatel puudub süsteemne turundus- ja müügitegevus ning arusaam, mida üldse teha. Suurt vaeva nähakse uue kliendi leidmiseks ning jäetakse juba olemasolev klient unarusse. Uut klienti on aga palju kulukam leida, kui juba olemasolevale uuesti ja uuesti müüa.

  • Nõuanne 1. Loo usalduslik kliendisuhe ning panusta müügijärgsetesse tegevustesse!
  • Nõuanne 2. Mõtle, kas saad soovitusi juhtida – tihti arvatakse, et küll-küla-räägib ja see toob uusi kliente. Aga küla võib rääkida igasugu asju. Millist lugu soovid jagada endast, oma tootest või teenusest? See tuleb sinul enne läbi mõelda ja ka kliendile ning potentsiaalsele kliendile rääkida.
  • Nõuanne 3. Aita kliendil lahendada tema mure – sa pead täpselt aru saama, millist kliendi probleemi lahendad!
3. Finantsteadmised

Tihti kardetakse numbreid, ei osata eelarvet teha, ei teata, kuidas rahastada investeeringuid või kuidas maksud tegelikult ettevõtet mõjutavad. Kõik need võivad osutuda põhjuseks, et alustamist lükatakse lõputult edasi või ollakse pidevas rahahädas.

  • Nõuanne 1. Konsulteeri ekspertidega või osale koolitustel. Alustava ettevõtja baaskoolitusel käiakse läbi paar lihtsat vormi nii omahinna arvutuse, eelarve kui ka kasumiaruande osas, mis võimaldavad ka väheste finantsteadmistega saada aru, kas seda äri tasub teha või mitte.
  • Nõuanne 2. Ära pusi ise asjade kallal, milleks on kusagil mõni väga hea ekspert mõistliku tasu eest – raamatupidamise, maksude ja muud finantsnõu saab vajadusel sisse osta, seda teevad ka kogenud ettevõtjad. Ettevõtluses on tark see, kes küsib abi oma ala parimatelt.

3 põhjust, miks osaleda alustava ettevõtja baaskoolitusel

  1. Osaleja saab esmase äriidee asemele süsteemse pildi: mis on see teenus või toode, millega algust teha ja mida on vaja selle elluviimiseks.
  2. Osaleja õpib tundma erinevaid tööriistu ja saab head nõu süsteemseks ja kiireks liikumiseks arenguteel. Paljude probleemide lahendamiseks ei peagi jalgratast leiutama.
  3. Alustav ettevõtja arvutab läbi idee tasuvuse ja investeeringute vajaduse. Seeläbi saab kas juurde (enese-)kindlust ja julgust ning mõistab esialgse toote või teenuse edasiarendamise vajadust.